COLZE DE GOLFISTA

El colze de golfista és una lesió que provoca dolor als músculs i tendons de la part lateral del colze i avantbraç. Aquest dolor pot fins i tot estendre’s fins al canell. Aquesta lesió també es coneix com a epicondilitis.

El colze de golfista pot ser provocat per un cop o per repetir un moviment de forma incorrecta. Aquesta lesió és habitual en alguns esports com el golf (origen del nom popular), beisbol, futbol americà, llançament de javelina, esports de raqueta com el tenis o fins i tot aixecant peses. També la poden patir persones que pel seu treball tinguin constants girs de canell com a pintors, cuiners, etc.

colze de golfista

Colze de golfista: símptomes

Els símptomes del colze de golfista poden ser molt diferents i fins i tot poden afectar parts diferents del colze mateix, com l’avantbraç o el canell. Tot i que els símptomes del colze de golfista poden ser molts, els més freqüents són els següents:

• Dolor o formigueig en flexionar el braç
  • Dolor en intentar agafar un objecte
  • Dolor al colze, part interna del braç o canell
  • Sensació de formigueig als dits de la mà

Colze de golfista: tractament

El tractament del colze de golfista o epicondilitis sol requerir sessions de fisioteràpia. Aquestes solen tenir com a primer objectiu reduir el dolor i possible inflor per poder, a continuació, estirar i enfortir el múscul.

El tractament del colze de golfista, però, també ha de ser correctiu. Aquesta lesió sol produir-se per la repetició d’un moviment erroni, per la qual cosa corregir aquest moviment ens ajudarà a no tornar a patir la lesió.

No obstant això, en alguns casos molt lleus podem simplement descansar i aplicar gel a la zona afectada, mirant de reduir la inflor i el dolor sense necessitat de visitar cap metge. També podem prendre algun analgèsic com un ibuprofèn, que ens ajudarà a alleujar el dolor de manera momentània.

D’altra banda, en els casos més extrems on el dolor no se’n va amb el tractament, el seu fisioterapeuta podrà valorar la necessitat de cirurgia per aconseguir una recuperació completa. Tot i això, aquest cas és l’última opció i no acostuma a ser necessària.

colze de golfista tractament

Colze de golfista: temps de recuperació

El temps de recuperació de colze de golfista sol ser molt diferent per a cada pacient. Tot i això, en la majoria dels casos no acostuma a durar més d’uns 3 mesos. Si després d’un període aproximat d’uns 6 mesos veus que la teva epicondilitis no millora, és hora de consultar el fisioterapeuta si la cirurgia és necessària.

En els casos en què s’aplica cirurgia per solucionar el colze de golfista, la recomanació és fer repòs durant uns 3 mesos per després fer exercicis per millorar la mobilitat i la força de la zona.

Colze de golfista: exercicis

Tot i que el colze de golfista requereix habitualment descans, hi ha alguns exercicis que poden ajudar a recuperar-los. Alguns exemples són:

• Rotació completa del canell
  • Estiraments verticals del canell (en les dues direccions)
  • Premeu una pilota o objecte d’escuma o similar
  • Flexió i extensió del colze

Aquestes són només algunes recomanacions. Tot i això, recomanem sempre que sigui el fisioterapeuta que ha tractat la lesió qui marqui la pauta dels exercicis a seguir per a una completa recuperació.

About the Author: Paula Cera

Fisioterapeuta i osteòpata especialitzada en disfuncions de la columna vertebral (cervical,dorsal i lumbar) i problemes músculo-esquelètics, disfuncions viscerals (restrenyiment, alteracions digestives…) mals de cap, bruxisme…