TRACTAMENT INDIBA EN FISIOTERÀPIA

Has sentit a parlar d’INDIBA? Avui al blog t’expliquem en què consisteix el tractament INDIBA en fisioteràpia, quins beneficis té per al pacient i en quin tipus de lesions es pot aplicar.

QUÈ ÉS EL TRACTAMENT INDIBA?

INDIBA és un tractament de radiofreqüència que accelera la recuperació natural del cos augmentant el flux sanguini i estimulant la restauració de teixits danyats, ajudant així a la recuperació muscular.

Gràcies als seus beneficis, el tractament INDIBA també s’utilitza en medicina estètica facial per reafirmar i rejovenir la pell. A Fisiob Barcelona també oferim tractaments d’INDIBA facial.

DIFERÈNCIES ENTRE TRACTAMENT INDIBA I RADIOFREQÜÈNCIA

Bàsicament, la diferència entre INDIBA i radiofreqüència es troba en la freqüència de les descàrregues que s’apliquen per tractar el pacient.

A diferència d’altres tractaments de radiofreqüència, el tractament INDIBA realitza una descàrrega controlada de 448 kHz d’energia a la dermis de la pell i a la capa subcutània. Aquest procés incrementa la temperatura dels teixits a nivell profund fins a arribar a l’interior de les cèl·lules, afavorint així l’activació de la circulació sanguínia i l’oxigenació dels teixits i estimulant la producció de col·lagen i elastina.

DIFERÈNCIES ENTRE TRACTAMENT INDIBA I PRESSOTERÀPIA

Els tractaments de pressoteràpia estan indicats per millorar el drenatge limfàtic. Aquesta tècnica consisteix a introduir el pacient dins d’un vestit pneumàtic dotat de cambres d’aire. Durant la sessió, el vestit omple d’aire les cambres per exercir pressió i descompressió sobre les parts del cos a tractar, afavorint així la circulació del flux sanguini.

En tractaments estètics corporals indicats per combatre la flaccidesa o la cel·lulitis i reafirmar la pell sovint es combina aquesta tècnica amb la radiofreqüència.

TRACTAMENT INDIBA EN FISIOTERÀPIA: PER A QUÈ SERVEIX

Tratamiento INDIBA fisioterapia

El tractament INDIBA és altament recomanat en fisioteràpia perquè ajuda a millorar la microcirculació i la regeneració dels teixits musculars mitjançant l’aplicació d’ones electromagnètiques d’alta freqüència.

L’ús d’INDIBA en fisioteràpia serveix per tractar lesions, reduir el dolor i accelerar els processos de recuperació d’esportistes i/o pacients que no practiquen esport. Aquest procés és possible d’iniciar durant la fase més aguda de la lesió, reduint així la inflamació i el dolor, i el procés global de rehabilitació.

COM AJUDA EL TRACTAMENT INDIBA A LA REHABILITACIÓ?

A FisioB fem servir el tractament INDIBA en fisioteràpia combinat amb la tècnica manual per accelerar el procés de recuperació de les lesions dels nostres pacients, tant en les fases d’inflamació aguda com en les cròniques.

BENEFICIS DEL TRACTAMENT INDIBA EN REHABILITACIÓ

• Controla i redueix la inflamació
  • Redueix el dolor d’una manera ràpida i efectiva
  • Millora la mobilització
  • Accelera la capacitat de cicatrització i de regeneració del teixit lesionat
Tratamiento INDIBA

TRACTAMENT INDIBA EN FISIOTERÀPIA

Encara que cada cas i cada pacient és diferent, per norma general, en la majoria dels tractaments solen necessitar entre 5 i 8 sessions d’INDIBA d’uns 30 minuts aproximadament.

En quines lesions podem aplicar el tractament INDIBA:

INDIBA: TENDINITIS

L’aplicació de radiofreqüència INDIBA alleuja i cura la tendinitis de les extremitats gràcies a l’estimulació cel·lular, la qual redueix la inflamació i accelera els processos naturals de curació.

INDIBA: BURSITIS

El tractament INDIBA també redueix els símptomes de la bursitis, una inflamació dolorosa de les bosses sinovials que amorteixen els ossos, tendons i músculs al voltant de les articulacions.

INDIBA: ESQUINÇOS I LUXACIONS

En la fisioteràpia també s’aplica el tractament INDIBA per curar els esquinços de qualsevol grau, així com les luxacions, ja que accelera el procés de rehabilitació d’aquest tipus de lesions: redueix la inflamació i el dolor, regenera els teixits i facilita la mobilitat.

INDIBA: FRACTURES

En tractar-se d’un tractament indolor, es minimitzen els temps de rehabilitació en cas de fractura, ja que es pot aplicar aquesta tècnica de forma intensiva, i s’eviten les complicacions derivades dels temps de repòs habituals en les fractures. El tractament INDIBA accelera el procés de consolidació de la fractura, ajudant a la regeneració del teixit ossi i a la ràpida evolució de la lesió.

INDIBA: ESQUENA

En els casos de dolor lumbar crònic, el tractament INDIBA ajuda a reduir el dolor, permetent així realitzar treballs posturals i de força que milloren els símptomes i la qualitat de vida dels pacients.

INDIBA en rehabilitacion

El tractament INDIBA també s’utilitza sovint per tractar problemes en el sòl pelvià en dones i homes, com la incontinència urinària, els prolapses, algunes disfuncions sexuals, la recuperació postpart, el dolor pelvià crònic o la sequedat vaginal.

Si busques un tractament de fisioteràpia amb INDIBA a Barcelona, som el teu centre de fisioteràpia. A Fisiob apliquem el tractament INDIBA combinat amb les nostres tècniques manuals en pacients que presenten lesions per combatre la inflamació i els dolors, i optimitzar i reduir els processos globals de recuperació.

About the Author: Sheila Fernández

Fisioterapeuta especialitzada en l’aparell locomotor, diagnòstic i tractament de lesions músculo-esquelètiques.Tractament de drenatge limfàtic manual (limfedema, lipedema, problemes de circulació, retenció de líquids, edemes, etc.)Formada en Schroth (deformitats de la columna, escoliosi, etc.).Ajuda a corregir i millorar patrons posturals.