TENDINITIS CRÒNICA: ¿QUÈ ÉS I COM TRACTAR-LA?

La tendinitis crònica és una lesió molt comuna entre molts. Tot i això, molta gent no sap detectar-la, les causes que l’han produït i com tractar-la. Per això, des de Fisio B us portem una guia completa sobre la tendinitis i tot el que heu de saber.

Què és la tendinitis crònica?

La tendinitis és la inflamació, irritació o inflor dels teixits connectius (tendons) que uneixen els músculs amb els ossos. Aquesta provoca dolor o més sensibilitat al voltant de l’articulació.

La tendinitis pot afectar qualsevol tendó del cos, però habitualment aquesta afecta espatlles, colzes, genolls i talons. Tot i això, també sol aparèixer en maluc, turmells, nines i mans.

que es la tendinitis cronica

Com saber si és una tendinitis crònica?

Detectar la tendinitis pot ser una mica complicat, però cal tenir en compte diversos factors a més de consultar amb un professional sanitari. La tendinitis crònica es pot identificar quan existeix:

• Dolor persistent. La zona afectada tendeix a fer mal constantment i fins i tot empitjorar amb el temps. Realitzar activitats i exercici físic pot agreujar i intensificar el dolor fins i tot en el repòs posterior.
  • La zona afectada es pot trobar rígida després de períodes d’inactivitat com pot ser en despertar.
  • Tendó més gruixut. Si hi ha una inflamació del tendó, aquest es pot veure més gruixut o fins i tot nodular al tacte.
  • Menor inflamació. La tendinitis crònica, a diferència de l’aguda, pot presentar una inflamació lleu.

Quina és la diferència entre tendinitis i tendinosi?

La principal diferència entre tendinitis i tendinosi és que la primera és una inflamació del tendó provocant dolor o molèsties a la zona afectada mentre que la segona es refereix a una lesió al tendó que s’ha cronificat i no presenta inflamació. No obstant això sí que hi ha una degeneració del tendó pel qual aquest es torna més fràgil i propens a trencaments.

Què causa la tendinitis crònica?

Hi ha diferents factors que poden causar la tendinitis, però les més habituals són:

• Realització de moviments repetitius durant llargs períodes de temps.
  • Lesions sobtades siguin esportives o laborals.
  • Postures incorrectes o posicions anòmales.
  • La sobrecàrrega en articulacions durant un ús de temps excessiu.
  • Envelliment dels tendons, pèrdua de l’elasticitat o degeneració del tendó.
  • A causa de patologies com l’artritis reumatoide, diabetis, la gota, psoriasi o malalties de tiroide.
  • Possibles reaccions a fàrmacs.
que causa la tendinitis cronica

Com tractar la tendinitis crònica?

Tractar la tendinitis té com a objectiu mitigar el dolor i reduir la inflamació del teixit connectiu. Per això hi ha diferents opcions com:

• Repòs: Relaxar i descansar l’articulació lesionada permet una recuperació del teixit. No obstant això, no es podran realitzar exercicis físics ni activitats laborals durant el període de temps. Durant el repòs també es pot immobilitzar l’articulació amb una fèrula o un altre accessori ortopèdic com canelleres, cabestrells o crosses. S’han de continuar realitzant activitats que no afectin el tendó, però sí que ajudin a moure l’articulació de forma suau i fins al límit màxim de mobilitat.
  • Aplicació de calor a la zona afectada: Aplicar calor humida o seca a la zona afectada.
  • Immobilitzar la zona: Permet protegir-la de lesions possibles. Per això, són útils els diferents elements ortopèdics com les fèrules, cabestrells, canelleres, crosses, etc.
  • Aplicació de benes o bandes elàstiques: Permetran mantenir una pressió més gran a l’àrea de manera que pot reduir la inflor i recuperar la mobilitat.
  • Medicació: Hi ha diferents medicaments com analgèsics o antiinflamatoris que es poden prendre via oral o bé cremes tòpiques amb efecte antiinflamatori que es poden aplicar.

Com tractar la tendinitis crònica en fisioteràpia?

Al nostre centre Fiso B tractem la tendinitis crònica mitjançant la fisioteràpia i l’osteopatia amb l’objectiu de reduir la inflamació del tendó. Mitjançant els nostres serveis d’osteopatia i fisioteràpia el nostre equip de professionals us localitzarà el dolor, estirant i enfortint el múscul i intentant reduir l’àrea amb sobrecàrrega muscular.

Realitzar una sèrie d’exercicis específics permeten estirar i enfortir el tendó i el múscul afectats. A Fisio B treballem la tendinitis mitjançant els tractaments d’osteopatia enfocant-nos a teràpies que permetin reduir la inflamació del tendó i en tractaments sobre els músculs propers afectats fent estiraments, punció seca, massoteràpia i mobilitzacions.

como tratar la tendinitis cronica

Tendinitis: preguntes freqüents

A continuació responem algunes de les preguntes més freqüents sobre la tendinitis i tendinitis crònica:

Per a la tendinitis, fred o calor?

Encara que per a la tendinitis aguda, el fred sol ser més beneficiós a les primeres etapes i permet reduir la inflamació i el dolor. La calor és més útil en tendinitis crònica, ja que permet reduir la rigidesa muscular. Per això s’ha d’aplicar en compreses calentes, coixinets tèrmics o banys tebis que ajudaran a relaxar els músculs millorant la circulació sanguínia i facilitant la curació.

És bo el massatge per a la tendinitis?

Sí, sobretot si es fa de forma correcta. El massatge permet millorar la circulació sanguínia, reduir la tensió muscular i augmentar la flexibilitat reduint la rigidesa.

Quins exercicis puc fer amb tendinitis?

Per millorar la tendinitis cal fer exercicis molt específics i adaptats com poden ser estiraments suaus sense que causin dolor excessiu, exercicis d’enfortiment amb càrrega o bé exercicis que milloren la mobilitat sense sobrecarregar el tendó.

ejercicios tendinitis cronica

Quant dura la tendinitis crònica?

La tendinitis crònica pot durar mesos o fins i tot anys, en cas de no tractar-la correctament.

¿Qué es la tendinitis aguda?

La tendinitis aguda és la inflamació sobtada que es pot derivar d’una lesió o sobrecàrrega recent. Aquest tipus de tendinitis es pot detectar pel dolor intens i localitzat a la zona, inflamació, sensibilitat al tacte i rigidesa o dificultat per moure l’articulació propera al tendó afectat.

Què no he de fer si tinc tendinitis?

Si detectes algun dels símptomes de la tendinitis hauràs d’evitar certes activitats i tenir en compte el següent per no empitjorar la situació:

• No ignoris el dolor: Continuar amb les activitats que causen dolor poden empitjorar la lesió.
  • No sobrecarregueu el tendó: Evita els moviments repetitius que afectin el tendó o zona lesionada.
  • No apliquis calor a la zona afectada al principi de la lesió, ja que pot augmentar la inflamació.
  • No realitzar exercicis o activitats sense l’ajuda d’un professional, ja que una mala execució dels exercicis pot empitjorar la lesió.
  • No descuidis el repòs: Donar temps de repòs al tendó és essencial per a la correcta recuperació i evitar activitats que puguin endarrerir la curació.

El nostre centre deFisio B format per osteòpates i fisioterapeutes titulats i col·legiats et garanteix una correcta recuperació aplicant les tècniques necessàries a cada patologia. Si tens símptomes o creus que pateixes alguna de les patologies que tractem a Fisio B (Les Corts, Barcelona), no dubtis a contactar i demanar una cita amb el nostre equip.

TRATAMIENTOS TOTALMENTE PERSONALIZADOS

HORARIO