Quines tècniques d’embenat neuromuscular són més beneficioses?

Les tècniques d’embenat neuromuscular tenen una funció clau en fisioteràpia: alleujar el dolor muscular o articular, reduir la inflamació, millorar la circulació sanguínia i proporcionar als músculs un suport sense limitar la mobilitat.

Què és l’embenat neuromuscular?

L’embenat neuromuscular, conegut també com a kinesi tape, és una tècnica en què s’empra una bena elàstica amb adhesiu a la pell amb el principal objectiu de reduir el dolor articular, assistir al múscul i contenir l’articulació sense limitar la mobilitat.

Com es caracteritzen els colors de l’embenat neuromuscular?

Una de les coses que més crida l’atenció de les tècniques d’embenat neuromuscular són els diferents colors de les tires, ja que hi ha una correlació entre els colors i les diferents freqüències que emet cadascun i, per tant, l’efecte que produeix a la lesió.

• Colors blaus i verds. Produeix un efecte calmant i s’aplica en lesions que van acompanyades de processos inflamatoris com ara tendinopatia o esquinços.
  • Colors vermells o roses. Al contrari que les anteriors, aquests colors ofereixen un efecte activador i estimulant, per la qual cosa permeten tonificar i ajudar lesions musculars subagudes i cròniques.
  • Colors negres o beix. Aquests colors més neutres es fan servir en lesions en termes estètics ja que els seus colors són més discrets.

Tècniques d’embenat neuromuscular

Aquest procés de fisioteràpia utilitza diferents tècniques d’embenat neuromuscular. Cadascuna específica per a cada lesió i l’objectiu que es vol aconseguir amb les cintes kinesio tape:

• Correcció mecànica. Preveu els moviments patològics sense que l’embenat limiti el moviment natural de les articulacions.
  • Correcció fàscia. Permet adreçar el moviment d’una fàscia muscular.
  • Correcció de l’espai. Amb les cintes kinesio tape s’amplia l’espai intersticial, es descomprimeixen els teixits i alleujant el dolor.
  • Tractament de lligaments o tendons. Ajuda a lestimulació daquestes lesions.
  • Correcció funcional. En aquest cas, l’embenat neuromuscular es fa servir per limitar la hiperextensió.
  • Correcció circulatòria. Les cintes disminueixen la pressió als teixits i augmenta el flux sanguini.
vendaje-neuromuscular

Com col·locar les cintes d’embenat neuromuscular?

L’embenat neuromuscular o cintes de kinesiotaping s’han de col·locar en la forma idònia per tractar cada lesió. Descobreix a continuació les vuit formes en què es poden col·locar:

• Tall a I. És el més comú, i s’utilitza per focalitzar la tensió de la cinta en una part específica de la lesió.
  • I en talls limfàtics. En aquest cas, a diferència de l’anterior, la cinta està indicada a nivell analgèsic.
  • Tall a Y. La bifurcació d’un dels extrems dispersa la tensió en dues direccions, distribuint així l’efecte analgèsic i circulatori.
  • Tall a X. El centre de les dues cintes compleixen la mateixa funció del tall a I, ja que focalitzen l’estímul en una part del teixit. Mentrestant, les ramificacions dels extrems s’estenen cap a 4 punts diferents.
  • Tall estrella. Aquesta forma s’utilitza per augmentar l’espai en el centre de la lesió.
  • Tall ventall. Quan voleu cobrir completament una articulació. D’aquesta manera es distribueix l’estímul cap a direccions diferents.
  • Tall en dònut. Com l’anterior, és ideal per a lesions amb dolor agut. No obstant això, en aquesta forma, l’estímul és més gran ja que es troba una presència més gran a la part central.
  • Tall en malla o xarxa. S’utilitza en tractaments amb zones doloroses, corregint espais musculars específics i que activin el drenatge limfàtic.

Beneficis de l’embenat neuromuscular

L’embenat neuromuscular es caracteritza per ser molt eficient i oferir una multitud de beneficis en lesions com:

• Ajuda els músculs febles facilitant el moviment
  • Alleugereix la inflamació oi redueix el dolor
  • Millora la circulació promovent la circulació sanguínia i limfàtica
  • Ofereix suport muscular i articular sense limitar el moviment a la zona afectada per la lesió
  • Redueix la fatiga muscular en músculs sobrecarregats

Preguntes freqüents: tècniques d’embenat neuromuscular

Per a què serveix l’embenat neuromuscular?

L’embenat neuromuscular té diferents objectius en funció de la lesió a tractar, però principalment serveix per alleujar el dolor articular, reduir la inflamació, millorar la funció muscular, prevenir lesions i facilitar la recuperació de lesions.

Quant de temps cal deixar l’embenat neuromuscular?

Principalment, l’embenat neuromuscular es pot deixar entre 3 i 5 dies, en funció del tipus de pell, l’activitat física i l’àrea del cos.

Es poden aplicar les tècniques d’embenat neuromuscular en embarassades?

Sí, les tècniques d’embenat neuromuscular es poden aplicar en dones embarassades de manera segura i efectiva. Aquestes tècniques, a més, permeten reduir molèsties comunes durant l’embaràs com a dolor lumbar, suport de l’abdomen, reducció de la inflor, alleugeriment de la ciàtica i permet corregir la postura durant l’embaràs. S’ha de tenir una cura especial en realitzar les tècniques de kinesi tape en zones que afectin l’úter.

Quines contraindicacions té l’embenat neuromuscular?

Les tècniques d’embenat neuromuscular presenten diferents contraindicacions com:

• No aplicar sobre ferides obertes, cremades, èczemes, psoriasi, etc.
  • No fer en persones amb problemes circulatoris i reg de trombes
  • Evitar en persones amb hipersensibilitat cutània, al·lèrgies o pells atòpiques
  • Durant l’embaràs evitar en zones que estimulin l’úter

Quin material es fa servir en les tècniques d’embenat neuromuscular?

Les tècniques d’embenat neuromuscular utilitzen una cinta amb una tira adhesiva i una textura similar a la pell humana. La seva elasticitat permet tractar les diferents lesions sense limitar la mobilitat absoluta de les articulacions com passa en altres embenats tradicionals. Aquest tipus d’embenat és resistent a l’aigua, permet la transpiració i ofereix una adherència correcta.

embenat-neuromuscular

TRACTAMENTS TOTALMENT PERSONALITZATS